klantenservice
sluiten

Hieronder tref je een lijst met veelgestelde vragen.

Of neem contact met ons op

Waitscreenloader

klantenservice

Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen. Formuleer uw vraag in het zoekveld of klik op een van de categorieën. Indien u uw antwoord niet terugvindt kunt u ons berichten. Kijk onder het categorie 'Contact' voor de mogelijkheden.

kies een categorie

Tickets
Levering
Verzekering
Brancheorganisatie
Informatie
Hoeveel bagage mag ik meenemen?
Kan ik u een e-mail sturen met tariefsaanvragen?
Algemene Voorwaarden
Wat zijn mijn rechten als passagier?
Vanaf februari 2004 gelden er nieuwe rechten voor luchtvaartpassagiers binnen de Europese Unie. Deze rechten zijn vastgelegd in EC Verordening 261/2004. Deze verordening beschermt de passagier in het geval van zeer vertraagde, omgeboekte, geannuleerde of overboekte vluchten en bepaalt de hoogte van de schadevergoeding. De verordening is van toepassing op alle vluchten die vertrekken uit de Europese Unie en alle vluchten die aankomen in de Europese Unie en worden uitgevoerd door een luchtvaartmaatschappij uit de Europese Unie.

De nieuwe regels geven recht op een schadevergoeding bij annulering van:
-€250 op vluchten tot en met 1500km
-€400 op vluchten tussen de 1500km en 3500km
-€400 op vluchten binnen de EU van meer dan 1500km
-€600 op alle andere vluchten

De passagier heeft bovendien recht op een kosteloos telefoongesprek naar de plaats van bestemming en hij heeft recht op maaltijden drankjes en eventueel een hotelovernachting, afhankelijk van de duur van de vertraging. De passagier hoeft niet akkoord te gaan met enkel een tegoedbon (voucher), maar heeft altijd de keuze uit contante terugbetaling van het ticket, een andere vlucht of een latere vlucht. Onder de regeling vallen ook chartervluchten en georganiseerde reizen.
Privacyverklaring Tix.be
Privacystatement nieuwsbrief
Bagagebeleid van KLM
Reservering in optie?
ETA-aanvraag voor reizen naar en via Canada
Calamiteiten
Groepsreizen

vul hier uw zoekterm of vraag in

zoek en boek
 
uw e-mail
uw naam
uw vraag
versturen
annuleer

Wat maakt Tix anders?

  • Uitstekende klantenservice
    24 uur per dag, 7 dagen per week
  • Veilig & gemakkelijk betalen
    via Bancontact, MasterCard of VISA
  • Extra besparen
    door tegelijk vlucht, auto en/of hotel te boeken
  • Zelf je stoel kiezen*

De beste deals vóór alle anderen?

* Betreft stoelvoorkeur, deze kan niet gegaranderd worden en is enkel van toepassing voor lijndienstvluchten

${long}
${name}
Klik om actuele tarieven op te halen
v.a. ${p}
van ${depN}
naar ${desN}
Vertrek ${depD}, retour ${retD}
v.a. ${p}
van ${depN}
naar ${desN}
Vertrek ${depD}
${content}

een moment geduld aub...

We verwerken uw aanvraag...
${row1}
${row2}